söndag 8 mars 2009

Grattis alla kvinnor och tjejer

GRATTIS alla kvinnor och tjejer på Kvinnodagen! Ett alldelses speciellt grattis till alla jourkvinnor/tjejer som lägger engagemang och kraft på våldsutsatta kvinnor och barn och dessutom orkar kämpa för att kvinnor och tjejer ska få lika tillgång till livsutrymme och rättigheter som män.
TACK till alla mina styrelsesystrar som i helgen arbetat hårt med alla inkomna motioner från våra medlemsjourer!
Jag är säker på att jag kan prata för oss alla, att kvinnokraft är häftigt och ser ut precis såhär när det är som bäst!

4 kommentarer:

  1. Tack och grattis själv från en ideellt arbetande jourkvinna.

    SvaraRadera
  2. Jättestort grattis på dig också! skickas härifrån Livsrummet.

    SvaraRadera
  3. Jag har lite svårt att förstå varför man säger Grattis på kvinnodagen. Den 8 mars är en kampdag inte en dag som vi säger grattis.
    Eller är det Grattis till att du fortfarande lever och kan kämpa?
    K

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag säger grattis för att vi är kvinnor/tjejer och åstadkommit massor, även om kvinnokampen fortsätter...

    SvaraRadera